ISO 20000-1:2018 Bilgi Teknolojileri Kalite Belgesi

ISO 20000 Faydaları Nedir ?

ISO 20000 Faydaları Nedir ?

Bilişim Sektörüne yönelik Uygulama Kılavuzu olan ISO 20000 Standardının Faydalarından bazıları aşağıda belirtilmiştir;

*Müşteri ihtiyaçlarını doğru anlama, doğru hizmet ve uygun destek ile müşteri tatminini sağlar

*IT yeteneklerinin net olarak görülebilme olanağı sağlar

*BT hizmet sağlayıcılarının teknoloji güdümlü yapıdan kurtulur iş odaklı olan hizmetlere karşı daha hassas hale gelir

*Varolan hizmetler hakkında daha net bir bilgi sağlaması

*Artan hizmet kalitesi ve daha güvenir kurumsal destek sağlar

*Yeteneklerin doğru analizi ve iş tatmini ile daha motive çalışanlar oluşturur

*Daha etkili bir şekilde dış hizmet sağlayıcısı seçme ve yönetme yeteneği sağlar

*BT yönetim ve işletim maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olur

*Hizmet süreçlerinde güvenlik, sürat ve erişilebilirlikte artış sağlar

*Dış hizmet sağlayıcıları, sertifikasyonu fark yaratıcı bir ayrıcalık olarak kullanarak zamanla sözleşmeden doğan bir gereksinim haline gelen bu özellik sayesinde daha fazla iş almaktadırlar

*İşlerin ve problemlerin tekrar tekrar ele alınmasını ve engellenmesini sağlar

*Etkin kaynak yönetimi ve kaynakların verimli kullanımını sağlar

*ITSM işlemleri için ITIL (IT Altyapı Kitaplığı) en iyi uygulama danışmanlığı çerçevesiyle tamamen uyumludur

*BT ekiplerinin memnuniyetinin artmasını sağlar

*Müşteri, son kullanıcı ve iş ihtiyaçlarını karşılayan hizmetlerin sunulmasının garanti altına alınması sağlar

*BT’nin müşteri ve iş kolları ile arasındaki iletişimin iyileştirilmesi, beklentilerin yönetilmesini sağlar

*BT hizmetlerinin erişilebilirliğinin artırılmasını sağlar

*Sertifikasyon işlemi tedarikçi denetimlerinin miktarını azaltarak maliyetleri düşürebilir

*Gereksiz işlerin seçilmesini ve devre dışı bırakılmasını sağlar

*Geçmiş deneyimlerden öğrenme sürecinin oluşmasına yardımcı olur

*Sertifikasyon denetimleri, etkinliği sürdürmenize ve artırmanıza yardımcı olan hizmet yönetimi işlemlerinin düzenli olarak değerlendirilebilmesini sağlar

*Hizmetlerin sunumunda yer alan kişilerin rol ve sorumlulukların belirlenmesine neden olur.

ISO 20000 Nedir ?

ISO 20000-1 Standardı Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Standardı olarak tanımlanmıştır. Bilişim Teknoloji kuruluşları ilgili operasyonlarını yönetmelerinde ve hizmet vermelerinde hangi metodları uygulayacaklar, nasıl uygulanacak konularına kılavuzluk eden bir standarttır.
ISO 20000-1 Bilişim Teknolojileri BT Standardı Belgelendirmesi yapmak...

Devamı...

ISO 20000 ITIL Nedir ?

•Kurum ile BT arasında gerekli olan etkileşimi hızlı ve belirli kurallar çerçevesinde sağlar
•BT Hizmetlerini yöneterek, bir veya birden çok iş birimine destek verebilir hale getirmek
•ISO 20000 - ITIL en iyi uygulamaların(best practices), deneyimlerin...

Devamı...

ISO 20000 Belgesi Amaçları Nedir ?

Bilişim Teknolojileri (BT) Sisteminde kuruluşunuzun uygulamasının genel amaçları aşağıda listelenmiştir:
• Maliyetleri Düşürmek
• Erişilebilirliği Arttırmak
• Kapasiteyi Ayarlamak...

Devamı...

ISO 20000 Belgesi Standartları Nelerdir ?

• ITIL'in kendisi tam bir standart olmamasına rağmen şu anda ITIL altyapısını kullanarak tüm dünyada geçerli genel bir standardın oluşturulması çalışmaları devam etmektedir. Şu anda İngiliz BS 15000 standardı direkt olarak ITIL felsefesini kullanan tek standart olma özelliğine sahip olmakla beraber yayımlandığı günden itibaren bir çok ülkede başarılı bir şekilde...

Devamı...

ISO 20000 Belgesi Nasıl Çıkmıştır ?

• İlk sürüm toplam 42 adet kitaptan oluşmaktaydı. 42 kitabın içinde Bilgi Teknolojilerinin Yönetimi ile ilgili her tür konu, olay ve durum en ince ayrıntısına kadar anlatılmaktaydı.
Bir misal verilecek olursa: Bilgisayar nasıl kurulur, ağ yapılarına göre kablo seçimi, etkili yangın mücadele teknikleri...

Devamı...

ISO 20000 Modülleri Nelerdir ?

11 Adet Modül 2 Grupta değerlendirilir,
1-Hizmet Desteği
•Hizmet Masası
•Olay Yönetimi
•Sorun Yönetimi...

Devamı...

ISO 20000 Süreçleri Nelerdir ?

1.Bilgi Güvenliği Yönetim Süreci
2.Hizmet Düzeyi Yönetim Süreci (SLA)
3.Problem Yönetim Süreci
4.Değiştirilmiş veya Yeni Oluşmuş Servislerin Planlanması ve Uygulanması Süreci
5.kapasite Yönetim Süreci ...

Devamı...

ISO 20000 Belgesi Kimlere Verilir ?

ISO 20000 Standardı, dünyanın hangi bölgesinden veya hangi sektörden olursa olsun Bilişim Teknolojileri (BT) hizmetlerine dayanan büyük küçük tüm kuruluşlar için geçerlidir. Bu standart özellikle Bilişim Teknolojileri (BT) bölümleri gibi iç Bilişim Teknolojileri (BT) hizmeti sağlayıcıları ve Bilişim Teknolojileri (BT) taşeron kurumları gibi dış Bilişim Teknolojileri...

Devamı...

ISO 20000 Sistemi Nasıl Kurulur ?

1.Sistemin kurulmasına yönelik en önemli aşama;
bu süreçlerin tamamına işletme üst yönetiminin destek vererek, çalışmaları ve çalışanları teşvik etmesidir.
2.ISO 20000 sertifikasyonuna yönelik başvurunuz için hazırlanmaya başlamadan önce standardın bir kopyasını temin etmeniz gerekir...

Devamı...

Popüler Hizmetler

doğal gıda belgesi
Doğal Gıda Belgesi

Ürün Belgelendirme

akredite helal belgesi
Akredite Helal Belgesi

Gıda Belgelendirme

iso 9001 kalite belgesi
ISO 9001 Kalite Belgesi

Sistem Belgelendirme

iso 13485:2016 medikal cihazlar belgesi
ISO 13485 Medikal Cihazlar Belgesi

Sistem Belgelendirme

iso 14001:2015 çevre yönetim belgesi
ISO 14001 Çevre Yönetimi Belgesi

Sistem Belgelendirme

ce belgesi
CE Belgesi

Ürün Belgelendirme

iso 50001:2018 enerji yönetimi belgesi
ISO 50001 Enerji Yönetimi Belgesi

Sistem Belgelendirme

kaldırma iletme ekipmanları periyodik kontrolü
Kaldırma İletme Ekipmanları Periyodik Kontrolü

Periyodik Kontroller ve Muayene